Dzięki uprzejmości R.C. Thanatos'a prawdopodobnie, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec roku będziemy mieli szansę przedpremierowo zagrać w Fenomenalnej w prototyp Burning Suns - gry 4X w kosmicznym klimacie.

Powiadomimy o dokładnym terminie z pewnym wyprzedzeniem.

Uwaga:

Ponieważ do wycięcia będzie ok 35 stron A3, wszelka pomoc mile widziana. Poza rozłożeniem pracy na kilka osób dałoby się w ten sposób także istotnie skrócić czas oczekiwania na grywalny egzemplarz :)

Zapraszam do dyskusji na powyższe tematy oraz wstępnych ;) zapisów w komentarzach pod artykułem.

O samej grze co nieco już wiadomo. Polecam wideorecenzję Tom Vasela, BGG oraz stronę gry w serwisie kickstarter.

Zgodnie z opisem Thanatosa:

  • Typ/rodzaj: Taktyczny 4X science fiction
  • Ilość graczy: 2-5 (trwają prace nad trybem 1 osobowym oraz wariantem kooperacyjnym)
  • Czas gry: 40min / gracz
  • Złożoność: średnia do ciężkiej

Burning Suns w założeniach wzoruje się na najlepszych. W grze można odnaleźć między innymi mechanizmy i pomysły z:

  • Twilight Imperium (szerokie spektrum komponentów)
  • Eclipse (wiele ulepszeń do wyboru)
  • Space Empires (główna idea 4x)
  • Empires of The Void (bonusy z planet)

Szczególnie intrygujący wydaje się, na pierwszy rzut inspirowany Small Worldem, sposób ustalania cech danej rasy na który składają się trzy odrębne arkusze tworzące unikalną całość. W bardziej rozwiniętych strategiach to rzadkość - przeważnie rasy albo są identyczne albo mają stałe (przynajmniej początkowe) charakterystyki.

Każda z 7 ras charakteryzuje się zmiennymi cechami dodatkowo modyfikowanymi w trakcie rozwoju na kształt drzewka technologicznego. Także jednostki oraz cywilizacja podlegają ulepszeniom. Szczegóły w instrukcji.

Thanatos już teraz (póki co wstępnie i niezobowiązująco) zaprasza do testów - prawdopodobnie nie wcześniej niż w listopadzie, ale już dziś się można umawiać.

Aktualizacja: 17.09.2013

Uwaga: jak się okazało prototyp w wersji elektronicznej już jest! :) Teraz czekamy na wydruk. Ktoś chętny do pomocy przy "wycince"?

Aktualizacja: 30.09.2013

Mamy już materiały do cięcia. O ile wszystkie dodatkowe zakupy dojadą w terminie możliwe, że zagramy już w październiku :)

Aktualizacja: 01.10.2013

Testowa wersja prototypu będzie gotowa już na czwartek (3 października). Potrzebujemy dwóch śmiałków do przetestowania testowej wersji prototypu ;)

Zgłoszenia prosimy umieszczać w komentarzach poniżej.

© 2013-14 Limonka Paweł Teterycz. Wszystkie prawa zastrzeżone. Web: studiolimonka.pl

Początek strony