Instrukcja (PL), Recenzje: Tawerna RPG (PL), Cuda Wyobraźni (PL), Wideorecenzja: U Wookiego (PL)
7 Cudów Świata wymaga od graczy determinacji w rozwijaniu swego miasta a także, jak sama nazwa delikatnie sugeruje, konstruowaniu wybranego "cudu", czyli budowli świata starożytnego. By wygrać, należy zgromadzić największą spośród graczy liczbę punktów, co wbrew pozorom, można osiągną nawet nie angażując środków we wspomniane mega-budowle ;)
Czytaj więcej...Instrukcja (PL), Recenzja: GamesFanatic (PL), Wideorecenzja: The Dice Tower (EN)
Jeżeli miałeś/aś już okazję poznać wcześniejsze gry Felda, wiesz mniej więcej czego się spodziewać po Autorze ;) Tym razem jednak odczucie mnogości dostępnych wyborów i wzajemnych zależności jest dosłownie porażające :) Nie twierdzę, że to źle - natomiast po pierwszym przeczytaniu instrukcji osiągnąłem jedynie mgliste pojęcie na temat tego do czego powinienem dążyć w Bora Bora. A właściwie inaczej - oczywiście (jakżeby inaczej) trzeba zdobywać punkty, lecz w jaki sposób?
Czytaj więcej...Instrukcja (PL), Recenzje: gamesfanatic.pl (PL), Polter (PL), Wideorecenzja: The Dice Tower (EN)
Jak wspominałem przy innej okazji nie przepadam za ciężkimi grami około ekonomicznymi, które wymagają masy kalkulacji i optymalizacji po drodze do sukcesu, czyli zdobycia jak największej liczby punktów, więc do Brass'a usiadłem nieco uprzedzony. Jakież było moje zdziwienie, gdy zorientowałem się, iż mimo opinii skomplikowanej gry Brass, taki nie jest! Eleganckie, po pokonaniu wstępnego oporu także zaskakująco proste reguły nie zajmują gracza bardziej niż to konieczne. Wbrew pozorom wytłumaczenie zasad zajmuje zaledwie ok. 20 minut zdyscyplinowanym słuchaczom. Zasady owe sprawiają, iż mimo pewnego ciężaru gatunkowego gra jest lekka i wymaga bardziej, moim zdaniem, pewnej wizji drogi do zwycięstwa niż dramatycznych rozważań nad pojedynczą decyzją.
Czytaj więcej...Instrukcja (PL), Recenzje: gildia.pl (PL), polter.pl (PL), Wideorecenzja: Boardgames factory (PL)
Carcassonne jest naprawdę bardzo prosta. Przekazanie wszystkich zasad zajmuje mniej niż 5 minut. W skrócie polega na losowaniu kafelków z których należy układać mapę. Wylosowanego kafelka nie można położyć byle gdzie, lecz tylko tam gdzie będzie pasować krawędziami - trochę jak w puzzlach albo dominie. Po dołożeniu kafelka gracz ma jeszcze możliwość wstawienia swojego pionka, który w zależności od miejsca pobytu będzie rycerzem (w mieście), zbójem (na drodze), mnichem (w kościele) albo rolnikiem (na polu).
Czytaj więcej...Strona 1 z 2
© 2013-14 Limonka Paweł Teterycz. Wszystkie prawa zastrzeżone. Web: studiolimonka.pl