Instrukcja (PL), Recenzje: gamesfanatic.pl (PL), Polter (PL), Wideorecenzja: The Dice Tower (EN)


Brass znaczy kasa

Jak wspominałem przy innej okazji nie przepadam za ciężkimi grami około ekonomicznymi, które wymagają masy kalkulacji i optymalizacji po drodze do sukcesu, czyli zdobycia jak największej liczby punktów, więc do Brass'a usiadłem nieco uprzedzony. Jakież było moje zdziwienie, gdy zorientowałem się, iż mimo opinii skomplikowanej gry Brass, taki nie jest! Eleganckie, po pokonaniu wstępnego oporu także zaskakująco proste reguły nie zajmują gracza bardziej niż to konieczne. Wbrew pozorom wytłumaczenie zasad zajmuje zaledwie ok. 20 minut zdyscyplinowanym słuchaczom. Zasady owe sprawiają, iż mimo pewnego ciężaru gatunkowego gra jest lekka i wymaga bardziej, moim zdaniem, pewnej wizji drogi do zwycięstwa niż dramatycznych rozważań nad pojedynczą decyzją.

Czytaj więcej...

Instrukcja (PL), Recenzje: gamesfanatic.pl (PL), Polter (PL), Wideorecenzja: Game Troll TV (PL)


Szybkie 4x

Eclipse jeszcze przed premierą budził wiele emocji a to z powodu, iż miał być pierwszym produktem 4x (jeżeli nie wiesz, co znaczy "4x", zaraz się dowiesz), który da się rozegrać w krótkim czasie. Zgodnie z opisem producenta powinno wystarczyć 30 minut na osobę. Z moich skromnych doświadczeń wynika, że raczej na gracza trzeba zabezpieczyć 45-60 minut, ale to i tak nieźle, jak na tytuł 4x, czyli eXplore, eXpand, eXploit,  eXterminate. Tłumaczenie zaskakująco prostych zasad osobom ogólnie obeznanym z planszówkami zajmuje maksymalnie do 30 minut, co w porównaniu np. z Twilight Imperium (niewątpliwym klasykiem 4x) stanowi naprawdę świetny wynik.

Czytaj więcej...

Instrukcja (EN), Recenzja: Tawerna RPG (PL), Wideorecenzja: A Dice Tower Review (EN)


Pudełko Lords of WaterdeepPlansza w grze - Lords of WaterdeepLoW - gra rodzinna w Forgotten Realms? ;)

W Lords of Waterdeep stajemy na czele jednej z frakcji rządzących miastem Waterdeep. Osiągając nasze cele (nieco różne dla każdej frakcji) wykonujemy zadania (questy) za które otrzymujemy (między innymi) punkty. Kto po 8 turach zgromadzi najwięcej punktów - wgrywa. Brzmi prosto, nie? No i jest rzeczywiste proste. Przynajmniej z punktu widzenia zasad.

Czytaj więcej...

Instrukcja (PL), Recenzje: Tawerna RPG (PL), Cuda Wyobraźni (PL), Wideorecenzja: U Wookiego (PL)


W 30 minut dookoła Świata (starożytnego)

7 Cudów Świata wymaga od graczy determinacji w rozwijaniu swego miasta a także, jak sama nazwa delikatnie sugeruje, konstruowaniu wybranego "cudu", czyli budowli świata starożytnego. By wygrać, należy zgromadzić największą spośród graczy liczbę punktów, co wbrew pozorom, można osiągną nawet nie angażując środków we wspomniane mega-budowle ;)

Czytaj więcej...

Instrukcja (PL), Recenzja: BoardTimes (PL), Wideorecenzje: U Wookiego (PL), UndeadVikingVideos (EN)


Plansza w trakcie gry - Gra o Tron 2ed.Gra o Tron, czyli czy wygodnie siedzieć na żyletkach?

Nie będę ściemniał. Gra o Tron, to jedna z moich ulubionych pozycji, więc proszę nie liczyć na jakieś bardzo bezstronne info.

W GoT stajemy na czele jednego z rodów pretendujących do Żelaznego Tronu. Celem gry jest zdobycie siedmiu zamków. Ponieważ cel ten jest taki sam dla wszystkich (UWAGA: absolutnie nie znaczy to, że cel ten jest wspólny ;) - to zdecydowanie nie jest gra kooperacyjna) a liczba zamków ograniczona, pewne niesnaski między rodami nie są wykluczone ;)

Moim zdaniem o niewątpliwym sukcesie tej gry zadecydowało kilka elementów. 

Czytaj więcej...

Strona 2 z 3

© 2013-14 Limonka Paweł Teterycz. Wszystkie prawa zastrzeżone. Web: studiolimonka.pl

Początek strony